Sahte Reklam Tanıtımcılığı ve Veri Hırsızlığı

Sizlere “fake advertising” (sahte reklam) ve “data theft” veri hırsızlığı hakkında bilgiler vereceğim.

Bildiğiniz üzere internet reklamcılığı ve sosyal medya platformlarının kullanımı şu dönemlerde çok aktif ve gün geçtikçe artmaktadır.Hele hele şu zamanlarda korona salgını yüzünden insanlar evlere çekilip virüsten korunmaya ve önlem almaya çalışıyorken akıllı cihaz kullanımı virüsünde etkisiyle gün geçtikçe zirveye ulaşıyor.

Dünya’da telefon kullanımı ve pazarının yıllara göre artışını gösteren tablo.

Hal böyle olunca internet üzerinden reklamcılık ve satışlar ciddi oranda artmaktadır.Gerçi virüs olmasa bile teknolojinin insanlar üzerinde etkisi oldukça fazla.Dünya geneli ve Statista; pazar ve kanaat araştırma enstitüleri tarafından toplanan verilere göre, dünya da ki akıllı telefon kullanıcılarının sayısı 3,5 milyar ve bu da dünya nüfusunun% 45,04’ünün bir akıllı telefona sahip olduğu anlamına geliyor.Bu rakam, 2016 yılının sadece 2,5 milyar kullanıcısı olduğunda, bu yılki küresel nüfusun% 33,58’inde oldukça arttı.

Sahte Reklam Tanıtımcılığı Nedir ?

Sahte tanıtım reklamcılığı “fake advertising” yöntemi sitelerin tekil ziyaretçilerini arttırmak ve insanların ilgisini çekmek için kullanılırken aynı zamanda pazarlama oranını arttrımak içinde kullanılır..Fakat bu yöntem bu pazarı manüpüle etmek ve iyi niyeti kötüye kullanmak olarak da adlandırılabilir.Genelde dijital pazarlama ve seo uzmanları tarafından tercih edilmezler.En büyük sebebi ise internet sitesinin veya mevcut sayfanın spam yani engel yemesine sebep olur.Genelde bu yöntem akli dengesi yerinde olmayan ruh hastaları tarafından organize edilir.Asıl amaçları mevcut internet sitelerinin veya sosyal medya hesaplarının istatiksel değerlerini yükselmek ve satış amaçlı için kullanmalarıdır.Her zaman iyi niyetli olarak bu yöntemi uygulandığı söylenemez bu yüzden ben bunlara “ruh hastası reklamcığı” ismini vermekteyim.Çünkü siber bilişim teknolojilerinde bu zaafiyet olarak üniversitelerde ayrıntılı bir biçimde işlenmektedir.

Sahte Reklamcılıkta Veri Güvenliği Nedir ? Nasıl Önlem Alınır ?

Yukarıda da belirttiğim gibi her zaman iyi niyetli değillerdir.Zaten bütün çoğunluğu bu kişilerin insanları ve milleti sömürmek için kullanırlar.Çünkü seo ve sem uzmanları ve bu alanlarda bu yöntem kullanılmaz ve kötü sonuçlara neden olur.Düşünsenize karşınıza saç kurutma makinası reklamı çıkıyor ve tıkladığınızda erotik sitelere, bahis sitelerine veya hiç alakası olmayan bir platforma yönlendiriliyorsunuz.Sizce bu etik mi ? Tabiki de hayır.Bu yüzden artık bu yöntemi uygulayanlar para cezasına, sayfaların komple kapatılmasına ve hapse kadar gidiyor.Tabi kötü yönde bir suçu yoksa sadece para cezası ve sitesinin kapatılması ile kurtulabilirler.

Reklamcılıkta Kişisel Güvenlik

Şimdiye kadar genel olağan durumlardan bahsettik şimdi ise daha derine inerek size yansıyacak hasarlardan söz etmekte fayda var.Sahte reklamcılık büyük ölçüde şahsınızı tehdit etmektedir.Çünkü sahte reklamcığı oluşturan kişi sizin bilgilerinizi ele geçirmek için kullanabilir.Bu da sizi her anlamda zora sokacaktır.Örneğin ; Sosyal medya güvenliğinizin tehditi, kredi banka hesaplarınızın tehditi, ve diğer kişisel verilerinize büyük oranda tehdit oluşturmaktadır.Kısaca tıklayacağınız bir sahte reklam bile banka hesabınıza ve diğer hesaplarınıza ulaşması söz konusudur.Ayrıca şunu da eklemek isterim ki; bir sahte reklamda birden fazla zararlı bağlantı adresi bulunabilir ve kötü sonuçlar doğurabilir.

Nasıl Önlem Alırız ?

Sahte reklamcılık genelde sömürü ve dolandırıcılık üzerine kurulduğu ve iyi niyetle kullanılmadığı için şimdi nasıl önlem alabiliriz ? Sahte reklamcılık adı üzerinden anlaşılacağı gibi sahte reklamcılık teriminden gelir ve bunu engellemenin tek yolu reklamları görmemekten geçer.Bunun için browser internet tarayıcıları üzerinden eklentiler ve anti internet yazılımları bulunmaktadır.Fakat bu yazılımlarla  olacakları önleyemezsiniz.Bu tür reklamların genel karakterini anlamak için reklamı oluşturan sayfanın profilini incelemeli,geçmiş gönderilerine bakmalı ve olası yorumlara bakmalısınız.Reklam veren sayfanın profilini incelemeden reklama tıklamanız kişisel güvenliğinizi riske atmaktadır.Ayrıca sosyal medya platformları dışında google,yandex vb arama motorları üzerinden yapılan reklamlarda aynı mantıkla çalışmaktadır.Bu yüzden aynı yöntemleri uygulayarak kişisel güvenliğinizi en az riske indirebilirsiniz.Sosyal medya platformlarında aşarıda ki yöntemi izlemelisiniz.Eğer aşarıda ki gibi bir sahte reklamcılık ile karşı karşıya kalırsanız siber suçlarla mücadele devlet yetkililerine bildirmelisiniz.

Sahte Reklamcılık ve Olası Kötü Senaryolar

Sahte reklamcılıkda eğer karşı kaşıya kalırsanız olacak sonuçlar şunlardır;

  1. Kredi,banka bilgilerinizin çalınması.
  2. Sosyal medya güvenliğinizin çalınması ve tehditi.
  3. Bilgileriniz çalındıktan sonra sizden fidye istemeleri.
  4. İnternet ağınızın ve tüm kişisel bilgilerinizin sömürüye uğraması.
  5. Kişisel bilgileriniz dark web, vb siber terör örgütlerince kullanılması ve terör damgasından yargılanmanız. gibi gibi etkenler çoğaltılabilinir. 🙂

Not : Bu makalede ve ilgili video’da sahte reklam bir başka şahıs tarafından oluşturulmuştur.Bu sahte reklam hiçbir şekilde bana ait değildir ve bu makale eğitim amaçlı yazılmıştır.Ayrıca ilgili sahte reklam PSSM‘ye ihbar edilmiştir.

Başka makalede görüşmek üzere.. 🙂

Bu Yazıyı Paylaşın

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir